L’artiste, sa performance, ses muscles et son angoisse

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    Titre

    L’artiste, sa performance, ses muscles et son angoisse

    Résumé

    La bonne kinésithérapie ne peut se concevoir qu’après un examen physique approfondi de l’artiste. S’il est musicien, il apportera son (ses) instrument(s) et sera examiné déshabillé. Examiner un danseur à la barre est un plus. L’examen sera toujours complété par une iconographie de qualité. La kinésithérapie est un vrai traitement, qui a ses limites, mais aussi ses dangers et ses contre-indications. Rev Med Brux 2011 ; 32 : 398-402

    Title

    Artists, their performances, their muscles and their fears

    Abstract

    A thorough physical examination of the artist is a prerequisite of good physiotherapy. A musician should bring his/her instrument(s) and should undress in order to be examined. Being able to examine a dancer at the exercise barre is a significant advantage. In addition, this examination should always include quality medical iconography. Physiotherapy is a genuine treatment. This, however, also means that it has its own restrictions and involves dangers and contraindications. Rev Med Brux 2011 ; 32 : 398-402

    Chapitre
    OSTEOPATHIE - KINESITHERAPIE
    Type d'article
    Kinésithérapie
    Mots clés
    pupperty
    physiotherapy
    music
    guitar
    flute
    dance
    conjuring
    artist
    violin
    Auteur(s)
    K. Van Loon et D. Toussaint
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